Analyse: Batteriet er iPhones svageste led

iPhone3

Analytikere fra Strategy Analytics mener at batteriet i iPhone er det svageste led ved produktet. Rapporten er baseret på hvad en række kunder mener.

Hos Strategy Analytics laver man indkøbs og forbrugeranalyser af en række af de produkter der er på markedet, også iPhones. Netop iPhone får en noget hård medfart af Strategy Analytics når det gælder batteriet, der anses for at være det svageste led i den ellers populære iPhone. Ifølge Strategy Analytics er netop den korte batteridriftstid den mest skuffende ting ved iPhone, når man spørger forbrugerne.

Udfra forbrugerundersøgelsen har Strategy Analytics kunnet konstatere, at langt de fleste iPhone-ejere er mellem 25 og 44 år og har fuldtidsjob. Derudover har 80 procent af dem også en iPod.

Både email og web-surf anvendes meget mere end med andre smartphones og 2/3 bruger disse tjenester dagligt. Netop kraftig brug af webbaserede tjenester dagligt, dræner batteriet og skaber ifølge undersøgelsen den største utilfredshed med produktet.

Brugernes ønsker for fremtiden er derfor tydeligvist bedre batteritid, samt at Apple vedbliver med at innovere og udvikle iPhone.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *