Manden bag 1984 trækker sig

LeeClow

Reklameguruen Lee Clow fra TBWA/Media Arts Lab skal ikke længere stå i spidsen for Apples reklamer.

Lee Clow har haft titel af chief creative officer hos TBWA/Media Arts Lab.

TBWA/Media Arts Lab, med Clow i spidsen, er kendt for en række legendariske Applereklamer blandt andet den klassiske 1984 Superbowl-reklame, men også en række reklamer med dansende silhouetter til Apples iPods og senest Get a Mac-reklamerne, hvor Apple på humoristisk vis driller Microsoft og Windows.

Clow bliver dog i både TBWA og Media Arts Lab. Clow skal være kreativ chef i TBWA network og chairman og global director i Media Arts Lab. Clows stilling overtages af Duncan Milner, som har arbejdet med Nissan, Levi’s og Pedigree og netop nu håndterer Apple som executive creative director.

Media Arts Lab blev stiftet i 2006, som et underselskab i TBWA, der udelukkende håndterer Apple.

Clow har 40 års erfaring i branchen.

© 2009, maczonen.dk. All rights reserved.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *