OpenGL 3.0 i Mac OS X 10.6.3

OpenGL

Apples næste version af Mac OS X Snow Leopard byder langt om længe på OpenGL 3.0-understøttelse.

Mens Windowsbrugerne allerede har indbygget understøttelse af OpenGL 3.0-standarden, er denne stadig en mangel på Mac OS X Snow Leopard.

Nu viser de seneste rapporter at Apple er næsten klar med OpenGL 3.0-understøttelse i Mac OS X 10.6.3.

I følge et ATI-værktøj der er anvendt til at teste Mac OS X med, er 95 procent af systemet klar, mens Shader Language 1.3 fortsat mangler OpenGL 3.0-understøttele.

Apples manglende OpenGL 3.0-understøttelse menes muligvis at skade Apples og Macspil-markedet, idet spiludviklere ikke kan udvikle i OpenGL 3.0 til Mac, ligesom visse eksisterende Windows-spil ikke kan konverteres.

OpenGL benyttes til blandt andet spil, 3D-grafik og CAD-programmer.

© 2010, maczonen.dk. All rights reserved.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *