TomTom indleder trafikmission

Navigationsgiganten vil redde – om ikke verden – så trafikken.

I forbindelse med lanceringen af deres nye Go Live 1000-serie, har TomTom udsendt et manifest om selskabets mission om at optimere udnyttelsen af vejnettet, og reducere rejsetiden “for alle” med op til 5 %.

Ved et nærmere eftersyn viser det sig dog at “alle” indtil videre er begrænset til UK-bilister, og at manifestets mission måske mere handler om at lokke flere TomTom-brugere til at benytte HD Traffic, end at redde verden fra bilkøer, forurening og global opvarmning. CEO Harold Goddijn indrømmer ihvertfald på pressemødet at kun 2,2% af TomToms brugere benytter sig af HD Traffic. Ikke imponerende af en satsning, der trods alt har været på markedet i over 2 år.

Eller måske er missionen at lokke flere kunder væk fra de gratis navigationsprogrammer? Hmmmmm……

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *