Microsoft lokkede kunder til ny butik med koncertbilletter

Microsoft kæmper for at få genopbygget sit engang så gode omdømme og åbner ligesom Apple butikker for at komme tættere på kunderne.

I går åbnede Microsoft en ny Microsoft Store i Bellevue Square Mall i USA og for at lokke kunder ind i butiken og forsøge at skabe samme stemning som når Apple åbner nye butikker, måtte man igen ty til lokkemad.

Således kunne de første 2000 kunder få billetter til Miley Cyrus, hvilket fik 1000 til at stå i kø, hvoraf flere faktisk kun stod i kø for at få billetter og ikke købe produkter hos Microsoft.

En teenagepige indrømmede at hun kun var der for at få billetter til Miley Cyrus og at hun overvejede at købe en iPad til jul.

Microsoft har også ved tidligere åbninger af butikker brugt koncertbilletter, blandt andet til Justin Bieber. Microsoft er ligeledes blevet kritiseret for sin falske hype, der bringer alle mulige mærkelige mennesker i kø til noget de ikke normalt ville være interesserede i.

Se video med Steve Ballmer fra åbningen.

© 2010, maczonen.dk. All rights reserved.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *