Anmeldelse: Squids Wild West

Redaktionens yndlingsblæksputter er taget på nye eventyr.

Her på redaktionen har vi været vilde og gale med Squids, siden spillet kom til iPad sidste år. Nu er der kommet en opfølger, og vi var selvfølgelig nødt til at stange de 6 kr ud med det samme for at se om de gode takter holdes. (Spoiler: Det gør de!)

Squids er et typisk adventure / RGP spil, der foregår i en undervandsverden, hvor man styrer et lille tappert hold af blæksprutter, der kæmper mod onde krabber og andre fæle undervandsdyr, der er styret af den modbydelige superskurk Baron. Squids WW fortsætter hvor historien slutter i første episode, og sprutterne er taget til Clint Seawoods hjemland, for at rekruttere flere modige blæksputter til kampen. Her møder de blandt andet cowgirlen Jane, indianerspejderen Ronimo og borebissen Brad, og også Clint gamle ærkefjende Cleef vindes for sagen efter en nådesløs duel på liv og død. Herefter sættes jagten ind på Winnick, den gamle blæksprutte, der er gået over på fjendens side, og Steev opsøger ham i Thalas, sprutternes gamle hovedstad, og forsøger at vinde ham tilbage. Om det lykkes skal ikke afsløres her.

Som det gerne skulle fremgå er spillet storyline både gennemført (omend med et hul eller to undervejs), humoristisk og godt fortalt, og Wild West-stilen holdes også hele vejen igennem, både med banernes udforming og med selve fortællegrafikken som er holdt i en klassisk western-tegneserie stil. Der er ligeledes nye muligheder for at fange søheste, som man efterfølgende kan bruge i andre baner til at ride på – en kunst der er svær at mestre.

Spillet fås både til iPhone og iPad, men fungerer efter vores mening bedst på iPad’ens store skærm.

Så holder man af adventurespil med et twist får man timer med virkelig god kvalitetsunderholdning for bare seks kroner – og heldigvis antyder slutningen at vi ikke har set det sidste til sprutterne endnu.

Vi giver – igen Squids WW fem (sø)stjerner.

Anmeldelse: Squids til iPad