Apple stopper ny serie af tv-reklamer

Tre nye “Genius”-reklamer, der har kørt under OL er taget af tapetet efter hård kritik.

Apple benyttede det gigantiske tv-begivenhed, som OL er, til at lancere tre nye reklamer, som centrerede sig om en “Apple Store Genius”, som er fast inventar i Apples butikker, der hjælper forskelligt godtfolk i mere eller mindre vanvittige situationer.

I den første episode, som foregår i et fly hjælper geniet en mand, der har glemt sin bryllupsdag, med at lave en film til sin kone på 27 minutter inden flyet lander, mens anden episode omhandler forskellen ved at købe hos autoriserede og uautoriserede forhandlere. Tredie episode, som er den mest kontroversielle, hjælper geniet sin nabo med at lave Kort pg fotoalbums i iPhoto – mens hans kone er ved at føde!

Serien har fået hård kritik fra både analytikere og Apple fans, der alle mener at reklamerne ikke lever op til Apples standard. Hjemmesiden cultofmac startede endda en konkurrence om at lave det mest tåbelige internetmeme til geniet. Konkurrencen kører stadig.

Apple fortæller selv at det kun var meningen at kampagnen skulle køre i starten af OL, og at det altså ikke er på grund af kritikken at den er stoppet. Man kan også stadig finde reklamerne på Apples egen YouTube konto, selv om de dog er rykket ned, så den ældre reklame med Martin Scorsese ligger øverst sammen med en helt ny reklame for iPad.

Se de tre reklamer nedenfor og døm selv:


© 2012, maczonen.dk. All rights reserved.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *