Apple ændrer MBP retina-markedsføring

Skærmbillede 2013-03-25 kl. 19.02.25Googles nyeste Chromebook tvinger Apple til at ændre slogan for Mac Book Pro retina.

Da Apple sidste år introducerede de nye MacBook Pros med retinaskærm, var der ingen over og ingen ved siden af, når det kom til skærmopløsning.

Og Apple har heller ikke været ked at af nævne dette. Indtil fornylig var sloganet på Apples hjemmeside for MacBook pro “The highest-resolution notebook ever. And the second-highest.”, hvilket referer til 13″ udgavens skærmopløsning på 227 ppi og 15″ udgavens opløsning på 220 ppi.

Men siden da har Google lanceret en ny Chromebook, kaldet Pixel, der med en skærmopløsning på 239 ppi lige nøjagtigt topper MacBooks pro retina. Og Apple har nu ændrer sloganet til det mere neutrale “high performance has never been so well defined.”

Længere nede i teksten anprises MacBook Pro retina dog stadig som den bærbare computer, der har den højesate skærmopløsning, men nu ligger argumentet på at 15 tommers udgaven har over 5 millioner pixels (mens Chromebook’en “kun” har omkring 4,5 mio.).

Som et kuriosum skal det også nævnes at Apples danske hjemmeside endnu ikke har ændret det oprindelige slogan.

MacBook Pro retina

© 2013, maczonen.dk. All rights reserved.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.