iPad Pro sælger bedre end Microsoft Surface

iPadPro_Lifestyle-SplitScreen-PRINTNye tal fra IDC beretter om et generelt faldende salg af tablets, men Apple er stadig nummer et.

Ifølge de nyeste tal fra IDC blev der i alt solgt 207 millioner tablets i 2015. Apple sidder på størstedelen af markedet med en samlet markedsandel i 2015 på 24,5 procent, et fald fra 2014 hvor Apple sag på 28,1 procent af markedet for tablets.

Selvom iPad Pro først udkom sidst på året så nåede den et salg på to millioner eksemplarer i december 2015, hvilket er mere end Microsofts Surface-tablets, som kun nåede et salg på 1,6 millioner.

“We believe Apple sold just over two million iPad Pros while Microsoft sold around 1.6 million Surface devices, a majority of which were Surface Pro and not the more affordable Surface 3. With these results, it’s clear that price is not the most important feature considered when acquiring a detachable – performance is”, fortæller IDC.

Tabletsalg top 5 i 2015:

  1. Apple: 16,1 millioner  (24,5 %)
  2. Samsung: 9,0 millioner (13,7 %)
  3. Amazon: 5,2 millioner (7,9 %)
  4. Lenovo: 3,2 millioner (4,8 %)
  5. Huawei: 2,2 millioner (3,4 %)

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *