MacBook Pro: Dårlig batteritest skyldtes fejl i Safari

Det amerikanske forbrugerorgan Consumer Reports testede fornylig Apples nye MacBook Pro og fik forvirrende resultater.

Consumer Reports kom nemlig frem til at batteritiden var helt tosset og svingede fra fire timer til 19 timer. Efter at Apple og Consumer Reports i fællesskab har undersøgt omstændighederne omkring batteritesten, viser det sig nu, at Consumer Reports kørte i Developer mode i Safari og havde slået cache-lagring fra.

“This is not a setting used by customers and does not reflect real-world usage,” skriver Apple i en kommentar til Consumer Reports.

Udover at tests med cache slået fra muligvis kan ses som problematisk i sig selv fordi det ikke afspejler den normale brugeradfærd, så indrømmer Apple at der også var en uventet fejl i Apples system, som blev aktiveret af at den automatiske cache blev slået fra i Safari. Det viser sig nemlig at der er en bug i Safari der får ikoner til at genindlæse flere gange og dermed øger batteriforbruget yderligere.

Consumer Reports har efterfølgende testet den nye MacBook Pro under mere normale omstændigheder og konkluderer at Apples lovede batteritid i den nye MacBook Pro lader til at holde.

“[Consumer Reports’] use of this developer setting also triggered an obscure and intermittent bug reloading icons which created inconsistent results in their lab. After we asked Consumer Reports to run the same test using normal user settings, they told us their MacBook Pro systems consistently delivered the expected battery life”, skriver Apple videre.

Angående fejlen i Safari, så har Apple udgivet en opdatering, der retter denne fejl i den nyeste macOS 10.12.3.beta 3.

 

© 2017, maczonen.dk. All rights reserved.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *