Hobby-dims er markedsledende

Apple TV blev af Steve Jobs beskrevet som en hobby i 2007, men det er forbrugerne ligeglade med.

Jobs nedtonede betydningen og nærmest undskyldte det “halvfærdige” Apple TV-produkt ved at betegne det som en hobby.

Siden udkom Apple TV 2, fortsat betegnet som blot en hobby for Apple, men nye tal fra Strategy Analytics viser, at forbrugerne er vile med Apple TV.

Ud af de 12 millioner set-top-boxes, som sælges i USA og Europa i år, sidder Apple på 32 procent af markedet foran ROKU. Dermed er Apple altså markedsledende med deres hobby-produkt.

Apple TV-ejere er også bedre til at leje film på deres enheder, hvilket muligvis skyldes at Apple TV er så lukket som den. Flere af Apples konkurrenter har langt mere åbne bokse med understøttelse af langt flere formater uden at man skal konvertere videoer natten lang.

Ifølge de nyeste rygter ventes Apple at opgradere Apple TV og lancere et rigtigt Apple-fjernsyn i løbet af 2012 og dermed droppe Apple TV som blot en hobby.

Uanset hvad det så ender med at Apple mener om deres eget produkt, så er konkurrenterne allerede skræmte og forsøger at dæmme op for Apples kommende fjernsyn. Ifølge flere analytikere vil Apple kunne dominere tv-markedet med et nyt Apple-fjernsyn i mellem seks og tolv måneder.

Google der indtil videre er floppet med Google TV menes at være Apples største konkurrent på fjernsynsmarkedet i fremtiden.

Via Appleinsider.

 

© 2011, https:. All rights reserved.