B&O PLAY: B&O til folket

B&O lancerer nyt brand, der skal lokke de unge med på vognen.

B&O har i sin 86 år lange levetid altid stået for kvalitet. Svinedyr kvalitet. Nu laver Struervirksomheden en helt ny satsning med en ny produktlinie, som er lavere prissat, uden dog af den grund af gå på kompromis med kvaliteten.

Produkterne i B&O PLAY serien er målrettet yngre mennesker. der måske ikke er særligt dedikerede til B&O-brandet, men som gerne vil have godt design og god kvalitet. Dette ses også ved at B&O har valgt at sælge produkterne i både Bang&Olufsens egne B1-butikker og i Apple-butikker og i en ny B&O PLAY online butik.

Som noget helt nyt har B&O valgt at samarbejde med unge designere som kommer fra områder som møbeldesign. kunst og artitektur, og altså ikke er deidikeret til design af forbrugerelektronik. Det giver en helt ny frisk vinkel på, hvordan produkterne skal se ud.

Beolit 12

Det første produkt, som vil blive lanceret under B&O PLAY brandet, er Beolit 12. Beolit 12 er et bærbart musiksystem designet af den danske designer Cecilie Manz. Musiksystemet anvender Apples AirPlay-teknologi, der kan bruges til trådløs afspilning af musik fra en iPod, iPhone, iPad, Mac eller PC.

Designet er ret nyskabende i B&O-regi. En mellemting mellem en brødrister og en gammeldags transistorradio, med en læderstrop til når musikafspilleren skal fragtes fra A til B. Der er ingen yderligere specifikationer på nuværende tidspunkt.

Beolit 12 vil være tilgængelig i danske Bang & Olufsen butikker i denne uge og i Bang & Olufsen butikker globalt og i de fleste Apple-butikker i Europa og USA fra slutningen af januar, og vejledende udsalgspris bliver ca. 5.500,-

 

© 2012, https:. All rights reserved.