Inside Apple: Apple har hemmeligt pakkerum

 

Djævelen ligger i detaljen – og dét ved Apple.

Apple mere eller mindre neurotiske optagethed af detaljer er kendt af de fleste, men i bogen Inside apple, som kommer på gaden i dag afsløres flere………detaljer om Apples detaljefetish.

Apple har ifølge Inside Apple et hemmeligt rum i hovedkvarteret i Cupertine, hvortil kun ganske få medarbejdere har adgang. Dette rum er dedikeret til designet af indpakningen af Apples produkter og i følge forfatteren Lashinsky har Apples “indpakningsdesigner” brugt måneder i rummet – på at åbne boxe!

Der skulle for eksempel være lavet hundredevis af prototyper til boxen til iPod, så Apple kunne undersøge hvilken box, der gav den helt rigtige følelsesmæssige reaktion hos forbrugeren, når han/hun åbnede for boxen, og selv klistermærket på toppen af boxen har været gennem en omfattende analyse:

“One after another, the designer created and tested an endless series of arrows, colors, and tapes for a tiny tab designed to show the consumer where to pull back the invisible, full-bleed sticker adhered to the top of the clear iPod box. Getting it just right was this particular designer’s obsession.”

At Apple de sidste mange år har viet stor opmærksomhed til indpakningen af deres produkter er ingen hemmelighed, og andre aktører i branchen ser da også på med en vis grad af misundelse.

Samsung havde for eksempel kigget Apple grundigt i kortene da de designede indpakningen til Galaxy-Linien.

At Microsoft også har været opmærksom på Apples pakkedesign, ses tydeligt i denklassiske interne Microsoft-video fra 2006, hvor Apples iPod-kasse mutileres af Microsofts designteam.

 

via Gizmodo

© 2012, https:. All rights reserved.