Årets bedste Super Bowl-reklame: iPhone

Apple formåede at få intensiv markedsføring af iPhone under Super Bowl – uden et eneste reklamesekund.

Apple havde, i modsætning til for eksempel Samsung, ikke en eneste tv-reklame i luften under årets Super Bowl, men som aktieanalytikeren Jim Cramer observerede, fik de alligevel masser af airplay – og det endda ganske gratis.

Efter kampen bærerfootball-legenden Raymond Berry NFL-trofæet ned gennem flokken af spillere fra den vindende hold New York Giants, og den ene spiller efter den anden hiver en iPhone frem og filmer det legendariske trofæ. Alt dette er naturligvis ikke planlagt, og Apple har naturligvis heller ikke betalt en krone for det, men gives der bedre reklame end ikoniske topatleter, der i ét minut og 20 sekunder helt frivilligt flasher deres kærlighed til ens produkt foran millioner af seere? Næppe.

En tv-reklame under Super Bowl koster $3,5 millioner for 30 sekunder. Samsungs reklame på omkring halvandet minut har altså kostet over 10 millioner dollars.

via MacRumors

© 2012, https:. All rights reserved.