Så godt bliver skærmbilledet på iPad 3

En udvikler demonstrerer, hvordan hans nye spil kommer til at se ud på iPad 3’s retinaskærm.

Eftersom det praktisk taget er bekræftet, at iPad 3 får en skærm med retinaopløsning, eller 4 gange så høj opløsning som forgængeren, er der naturligvis mange udviklere som er spændte på, hvordan deres apps kommer til at performe på det nye display. Der er jo ikke meget fest i en superskærm, hvis indholdet på den ikke er i stand til at udnytte kvaliteten.

Spiludvikleren Kevin Ng satte sig for at undersøge, hvordan hans nye spil Food Run ville tage sig ud på en iPad 3, og lavede nedenstående eksempel udfra Photoshop, der viser forskellen mellem et skærmbillede på iPad 1 eller 2 og iPad 3. Billedet er udsat for kraftig zoom i forhold til det totale skærmbillede, for bedre at vise forskellen, så det svarer til hvad man ser, hvis man har ansigt helt tæt på skærmen

Her er skærmbilledet i en opløsning på 1024 x 768 p (iPad 1 og 2):

Og her det tilsvarende billede i en opløsning på 2048 x 1 536 (iPad 3)

Imponerende!

Kevin Ng fortæller at han benytter en vektorbaseret metode til sit grafiske arbejde, der gør at hans apps kan indstillet til en hvilken som helst opløsning, uden at der skal laves noget om i koden. Andre udviklere bruger forskellige andre pixelbaserede redskaber, der gør at app’en skal omarbejdes for at kunne udnytte retinaskærmen, så vi vil uden tvivl se en hoben opdateringer efter lanceringen af iPad 3, hvor udviklerne optimerer deres apps til den nye skærmopløsning.

Se flere billeder på Kevin Ng’s blog.

© 2012, https:. All rights reserved.