RIM: Vi står bag “Wake-up”-kampagne

Den australske “vækkelsesdemonstration” i sidste uge var en skjult reklame for RIM’s BlackBerry 10.

Da sortklædte demonstranter i sidste uge stillede sig op udenfor Apple Store i Sydney og med råb og skilte opfordrede Apple-brugere til at “vågne op”, troede alle, at det var ærkerivalen Samsung, der stod bag happeningen.

Samsung har tidligere benyttet sig af en ret så aggresiv markedsføringsstrategi imod iPhone-brugere, og sammenlignet dem med både får og fængselsindsatte, men den koreanske elektronikgigant afvise mandag at have noget med kampagnen at gøre.

Og nu viser det sig at kampagnen har en noget overraskende afsender, nemlig Research In Motion, der snart lancerer deres BlackBerry 10. Hjemmesiden wakeupaustralia, der har en nedtælling kørende, tæller ned til denne lancering og ikke til lanceringen af Samsungs Galaxy S 3.

Kampagnen indeholder også flere skilte i store australske byer og tilmed en “wake-up” opfordring på bunden af en swimmingpool i Bondey Beach.

Samtidig er det også kommet frem at bloggeren Nate Burr, som “tilfældigvis” var i Apple Store da demonstrationen fandt sted, tidligere har arbejdet for RIM.

RIM udtaler at de vil afholde en “afsløring” den 7. maj, der vil “skabe diskussion om, hvad det vil sige at være “in business” i Australien”.

Som udtalelsen afslører er RIM pressede globalt at især iPhone, der i større og større grad æder sig ind på RIM’s kerneområde, nemlig erhvervslivet. BlackBerry 10, der oprindeligt skulle have være lanceret i 1. kvartal i år er RIM’s forsøg på at generobre tabte markedsandele, men allerede før lanceringen er analytiskerne skeptiske overfor om det vil lykkes, og kampagnen må ses som et forsøg på at skabe hype omkring et event, som ingen rigtig gider at interessere sig for.

via AppleInsider 

Læs også:

Samsung bag “vækkelsesdemonstration” i Australien (Opd.)

© 2012, https:. All rights reserved.